Понеділок, 23.10.2017, 15:35

Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Посилання
Балаклійська райдержадміністрація Балаклійська районна рада
Вечірній Харків
Головна » 2017 » Березень » 10 » Шляхом реформ
15:30
Шляхом реформ

    Розпорядження КМУ №1013-р від 30.11.2016 року «Про схвалення Концепції реформи фінансування системи охорони здоров’я» дало старт реформі системи охорони здоров’я в нашій державі. Реалізація Концепції відбуватиметься в три етапи: підготовчий (2017 р.), етап впровадження (2018-2019 рр.) та етап інтеграції (2020 р.).

  Метою підготовчого етапу є закладення правових та інституційних основ для но-вої системи фінансування охорони здоров’я, запровадження нової моделі фінансування первинної медичної допомоги. На цьому етапі передбачено укладання договорів про надання первинної медичної допомоги між громадянами та вільно обраними лікарями загальної практики-сімейної медицини. Такий договір буде укладено шляхом підписання бланку «Декларації про вибір лікаря з надання первинної медичної допомоги». В Декларації містяться реквізити сторін, дані пацієнта та лікаря, а також про заклад, де працює лікар. Основний принцип вибору лікаря – вільне рішення людини. Залежно від того, наскільки вона задоволена послугами цього лікаря (якістю, знаннями, уважністю, ввічливістю тощо), а також наскільки зручно користуватися саме цією медичною практикою (розташування, доступність).

  Кожен член сім’ї має вибрати того лікаря, якому зможе довіряти. На перших етапах реформи громадяни при виборі сімейного лікаря будуть спиратися, здебільшого, на власний досвід, особисті враження та рекомендації знайомих. Важливий фактор у рішенні про вибір лікаря – розуміння, що це рішення можна буде змінити в майбутньому. Але слід пам’ятати, що часта зміна лікаря – це не лише неефективно, а й знижує якість допомоги: сімейний лікар повинен добре знати людину, історію її здоров’я та лікування. На даному етапі варто обов’язково вибрати свого лікаря. По-перше, тому що лікарі матимуть обмежену квоту на обслуговування пацієнтів (2000-2500 чол.). По-друге, навіть якщо зараз ви не відчуваєте проблеми зі здоров’ям, пам’ятайте, що в обов’язки сімейного лікаря входитиме набір профілактичних процедур і обстежень, які важливі для вашого здоров’я. Усю інформацію щодо декларації буде внесено до електронної системи, а свій примірник пацієнт (за бажанням) може отримати в паперовому вигляді. Таким чином, буде створено «зелений» електронний реєстр усіх проживаючих на території району пацієнтів. Декларація про вибір лікаря пацієнтом буде підставою для отримання лікарем коштів за обслуговування кожного пацієнта.

  Для запровадження в Україні пропонується модель державного солідарного медичного страхування. Основним джерелом фінансування оновленої системи охорони здоров’я залишаються кошти Державного бюджету України, отримані з загальнодержавних податків.

  Бюджетні кошти на фінансування медицини будуть розподілятися через новий сучасний механізм стратегічної закупівлі медичних послуг. Відбувається перехід від фінансування постатейних кошторисів закладів охорони здоров’я, розрахованих відповідно до існуючої інфраструктури (кількості персоналу, кількості ліжок тощо) до оплати фактично укладених декларацій між пацієнтом та сімейним лікарем. Таким чином, буде запроваджено принцип «гроші ходять за пацієнтом». Сума грошей, яка виділятиметься на одного пацієнта, включеного до «зеленого реєстру», розраховується з урахуванням віку, статі пацієнтів, що проживають на території обслуговування. Це так звані подушні нормативи фінансування. Таку модель фінансування планується запровадити з 1 липня 2017 року.

  Предметом закупівлі стає державний гарантований пакет медичної допомоги – прозоро визначений обсяг первинної допомоги та лі-карських засобів, право на отримання якого, в разі потреби, матимуть усі без винятку громадяни України. Вартість цих послуг покриватиметься системою страхування повністю або частково. У випадку часткового покриття, пацієнти будуть здійснювати офіційну співоплату за послуги та/або лікарські засоби. Підходи до встановлення розмірів такої співоплати будуть чітко визначеними і єдиними для всієї країни.

  На початковому та середньостроковому етапі реформи генеральним замовником медичних послуг державного гарантованого пакета медичної допомоги залишаються чинні головні розпорядники бюджетних коштів, якими є відповідні органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Однак кінцевим завданням реформи є забезпечення закупівель таких послуг через єдиного національного замовника – Національну службу здоров’я. Детальний перелік послуг, що входять до державного гарантованого пакета медичної допомоги і підлягають оплаті з державного бюджету або співоплаті за уніфікованим тарифом, а також структура та рівень тарифів на відповідні послуги затверджуватимуться щороку Кабінетом міністрів України. Послуги первинної та екстреної медичної допомоги (зокрема, в стаціонарі) повністю покриватимуться державним солідарним медичним страхуванням – співоплата для таких послуг не передбачається. Обстеження пацієнтів за направленням сімейного лікаря покриватимуться державним страхуванням  із співоплатою від пацієнта.

  Пацієнт оплачуватиме з власної кишені повну вартість тих обстежень, на які не отримано направлення сімейного лікаря.

  На першому етапі медичної реформи, якщо в людини виникла потреба звернутися до лікаря, а декларацію ще не уклали, не варто хвилюватися. Слід звернутися до відповідного закладу і отримати допомогу. Однак підписання декларації не слід відкладати, аби отримати фінансування на медичну допомогу в майбутньому.

  Якщо ж людина свідомо відмовляється підписувати декларацію, їй доведеться з власної кишені сплачувати обстеження та лікування  в сімейного лікаря.

  Заміна лікаря відбуватиметься автоматично, шляхом підписання декларації про вибір іншого лікаря. Факт вибору нового лікаря автоматично анулює декларацію про вибір попереднього. Така процедура буде можливою внаслідок використання електронної системи і дасть можливість скеровувати кошти туди, де працює цей новий лікар, починаючи з наступного кварталу.

  Уже розроблено проект Порядку надання первинної медичної допомоги. Цей Порядок визначає обов’язки лікаря і те, яку саме первинну медичну допомогу гарантовано нададуть пацієнту і оплатять із бюджету. Порядок надання медичної допомоги та відповідні клінічні протоколи встановлюватимуть перелік показань, коли лікар зобов’язаний надати допомогу з виїздом до пацієнта. В усіх інших випадках лікар сам визначатиме доцільність відвідування ним чи медсестрою хворого. Не виключена можливість використання лікарем засобів електронного зв’язку (мобільного телефону, електронної пошти, скайпу тощо). Однією з вимог до надавача медичних послуг є гарантоване забезпечення пацієнта іншим лікарем (тимчасово), якщо обраний постійний лікар хворіє, перебуває у відпустці або відсутній з інших причин. 

  Екстрена медична допомога надаватиметься за місцем перебування пацієнта, незалежно від того, де він проживає і де перебуває його сімейний лікар.

  Підґрунтям реформи фінансування первинної ланки мають стати законодавчі та нормативні акти. Наразі триває робота над змінами законів про державні гарантії надання медичної допомоги та основ законодавства про охорону здоров’я.

Т. Пересічанська, заступник головного лікаря

КЗОЗ БРР «БРЦПСМД»                                                      

Переглядів: 108 | Додав: VistiBal | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Календар
«  Березень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Copyright MyCorp © 2017Зробити безкоштовний сайт з uCoz